pirmdiena, 2013. gada 11. novembris

UZRUNA BĒRNIEM: Māla krūze

                              Foto no interneta resursiem
Reiz Anglijā dzīvoja kāds laulāts pāris, kam ārkārtīgi patika apmeklēt Londonas centra veikaliņus. Viena no viņu mīļākajām bodītēm bija antikvariāts, kurā pārdeva senas servīzes. Kādu dienu abi ieraudzīja glītu krūzīti.
 - Vai drīkstu apskatīt šo krūzi? – vaicāja kundze. – Pirmo reizi redzu kaut ko tik smalku!
Ja krūzīte būtu varējusi runāt  tā teiktu:
 - Jūs nesaprotat! Tāda kā tagad es neesmu bijusi vienmēr. Ilgu laiku biju vien bezveidīga māla pika. Tad nonācu pie sava radītāja. Viņš ar mīlestību mīcīja un veidoja mani savās rokās. Pienāca brīdis, kad mana pacietība izsīka un es iesaucos:
- Lūdzu, liec mani mierā!
Taču viņš man uzsmaidīja un noteica:
- Pacieties vēl tikai nedaudz! Vēl neesmu pabeidzis.

- Pēc tam radītājs mani ielika ceplī. Tādu karstumu vēl nekad nebiju jutis! Prasīju, kādēļ viņš grib mani sadedzināt, bet radītājs aizvēra cepļa durvis.
Caur durvju lodziņu no viņa lūpām nolasīju šādus vārdus:
- Pacieties, vēl nav laiks!
Beidzot durvis atvērās. Radītājs mani izņēma no cepļa un nolika plauktā atdzist.
 - Tā jau labāk, - nomurmināju. Kad biju atdzisusi, mani spodrināja un krāsoja. Krāsa briesmīgi oda! Šķita, ka nosmakšu!
Bet viņš noliedzoši purināja galvu un atteica:
- Pacieties, vēl nav pienācis laiks!
Kad biju nokrāsota mani ielika citā ceplī. Tas bija vēl karstāks par iepriekšējo!
Nu gan biju droša par savu bojāeju. Lūdzos, lai ;ņem mani ārā, bet radītājs vērtējoši paskatījās un sacīja:
 - Pacieties, vēl nav pienācis laiks!
Sapratu, ka cerības ir zudušas. No šī cepļa es dzīva neizkļūšu! Brīdī, kad grasījos padoties, durvis atvērās, radītājs uzmanīgi izņēma mani no cepļa un novietoja plauktā, kas bija augstāks par pirmo. Atkal tiku atstāta atdzist.
Stundu pēc tam, kad tiku izvilkta no otrā cepļa, vīrs nolika manā priekšā spoguli un teica:
- Paskaties, tā esi tu!
Es nespēju noticēt savām acīm! Tas ko redzēju spogulī bija brīnumskaists.
Radītājs atkal uz mani runāja:
-Zinu, ka mīcīšana un veidošana bija sāpīga, taču, ja es to nebūtu darījis, tu būtu palikusi, kāda biji, un izkalstu.
Zinu, ka pirmajā ceplī bija ļoti karsti, taču, ja es nebūtu tevi tur ielicis, tu saplīstu.
Saprotu arī to, ka krāsošana bija ārkārtīgi nepatīkama, taču bez tās tava dzīve būtu bezkrāsaina. Ja es nebūtu tevi ievietojis otrajā ceplī, tad  tavs mūžs būtu ļoti īss, jo tu nebūtu pietiekami izturīga.

Nu tu esi gatava. Man izdevās izstenot to, ko biju iecerējis, uzsākot tevi darināt.


Gomesa, Rosārio. „Māla krūze”// Stāsti ar dvēseli. Rīga : Zvaigzne ABC, 2013.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...